Avize și autorizări
Atribuţii generale:
- verificarea, înregistrarea documentelor necesare pentru
- autorizaţia sanitară de funcţionare în baza declaraţiei pe propria răspundere
- autorizaţia sanitară de funcţionare în baza referatului de evaluare
- certificarea conformităţii cu normele de igienă şi sănătate publică
- asistenţă de specialitate de sănătate publică
- redactarea şi eliberarea autorizaţiilor şi a notificărilor
- de asemenea, se înregistrează: cereri de audienţă, reclamaţii, sesizări, solicitări inscrieri în Registrul Unic al Cabinetelor, cereri înscriere rezidenţiat, cereri examene igienă, cereri notificări privind accesare fonduri europene prin PNDR – AFIR
Programul cu publicul:
- primiri (şi eliberari) documente: Luni – Joi: 8:30 – 12:00; Vineri: 8:30 – 11:00
- eliberări documente: Luni – Vineri: 14:00 – 15:00; Miercuri: 14:00 – 18:00
Acte necesare:
- Autorizaţia sanitară în baza Declaraţiei pe Propria Răspundere
- cerere tip
- declaraţia tip referitoare la condiţiile igienico-sanitare (semnată de manager/ administrator/ titular activitate)
- memoriu tehnic
- planul de situaţie cu încadrarea în zonă
- schiţe cu detalii de structură funcţională şi dotări specifice profilului de activitate
- actul de înfiinţare al solicitantului
- acte doveditoare privind deţinerea legală a spaţiului
- Autorizaţia sanitară în baza Referatului de Evaluare
- cerere semnată de titularul activităţii/administrator
- memoriu tehnic
- planul de situaţie cu încadrarea în zonă
- schiţe cu detalii de structură funcţională şi dotări specifice profilului de activitate
- în funcţie de specificul activităţii se pot solicita şi alte documente care să ateste îndeplinirea cerinţelor legale incidente domeniului
- actul de înfiinţare al solicitantului
- acte doveditoare privind deţinerea legală a spaţiului
- chitanţa de plată a tarifului de autorizare sanitară-după caz
- Certificarea Conformităţii cu normele de igienă şi sănătate publică
- cerere tip
- memoriu tehnic
- schiţe cu detalii de structură funcţională şi dotări specifice profilului de activitate
- actul de înfiinţare al solicitantului
- acte doveditoare privind deţinerea legală a spaţiului
- chitanţa de plată a tarifului de certificare
- documentele vor fi depuse în original sau în copie, cu menţiunea “conform cu originalul” şi vor fi semnate şi ştampilate de către solicitant
- termentul de soluţiunare:
- 5 – 20 zile lucrătoare de la data înregistrării
- maximum 5 zile lucrătoare în regim de urgenţă
- Asistenţă de Specialitate – pentru proiecte de amplasare, construire, amenajare, modificare a unităţilor cu risc pentru sănătatea populaţiei
- cerere tip
- certificat de urbanism
- plan de amplasare în zonă, cu menţionarea vecinătăţilor imediate
- proiectul obiectivului – circuitele funcţionale, destinaţia spaţiilor şi suprafeţele acestora (după caz)
- memoriu tehnic
- actul de înfiinţare al solicitantului
- chitanţa de plată a tarifului
- documentele vor fi depuse în original sau în copie, cu menţiunea “conform cu originalul” şi vor fi semnate şi ştampilate de către solicitant
- termenul de soluţionare:
- 5 – 20 zile lucrătoare de la data înregistrării
- maximul 5 zile lucrătoare în regim de urgenţă
Taxe conform Ord.MS 1030/2009:
- 200 lei – tarif asistenţă de specialitate şi certificarea conformităţii
- 300 lei – tarif autorizare sanitară în baza referatului de evaluare
- 200 lei – tarif viză anuală
- 50 lei – tarif suplimentar pentru rezolvare în regim de urgenţă (maximum 5 zile lucrătoare)
Pentru proiectele depuse în cadrul Programului Naţional de Dezvoltare Rurală (PNDR) pentru perioada 2014-2020, se vor respecta prevederile Protocolului de colaborare între Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale şi Ministerul Sănătăţii.